NAPIŠTE ŘEDITELI

LEA FILIPOVÁ: „Práce v NEXT REALITY je přesně to, co jsem hledala.“

Prvního člověka, kterého na centrále NEXT REALITY potkáte, je LEA FILIPOVÁ, asistentka a jedna z nejdůležitějších zaměstnanců společnosti, která má na starosti administrativu, organizaci a prvotní jednání s klienty.

Leo, řekni nám prosím něco o sobě.

Jsem rodilá Pražačka a většinu svého života jsem strávila na Spořilově, který je také mojí srdeční záležitostí. Nachází se totiž kousek od centra, ale zároveň u lesa. Je to prostě ideální místo k bydlení.

Nedávno jsi se ale přestěhovala na Vinohrady. Chtěla ses osamostatnit, nebo jsi měla jiný důvod?

I když doma na Spořilově jsem se měla skvěle, tak když si člověk vyzkouší samostatné bydlení, těžko se už vrací. Proto jsem se přestěhovala do bytu na Vinohradech.

Jak zvládáš život „na vlastní pěst“?  

Myslím si že dobře. Samozřejmě, někdy mám i horší dny, ale to má každý, takže určitě si nestěžuji.

Ve společnosti jsi od roku 2016. Zajímal tě realitní byznys, ještě než jsi začala pracovat v NEXTu, nebo ses do této oblasti ponořila až u nás?

Reality byly pro mě něco úplně nového, ale vždycky jsem chtěla pracovat s lidmi a nevadí mi učit se nové věci. Ti, kteří mě znají, vědí, že potřebuji kontakt s lidmi, a to mi právě práce v realitách nabídla od samého začátku.

Proč sis vybrala zrovna NEXT REALITY?

Dá se říct, že NEXT REALITY si vybrala mě. Studovala jsem zrovna na vysoké škole obchodní, když mi můj dlouholetý kamarád makléř Martin Vlasák napsal, jestli nehledám nějakou brigádu, že se u nich na recepci uvolnilo místo. Nejdřív jsem nabídku odmítla, přece jen jsem o realitách moc nevěděla, ale nakonec jsem si řekla proč ne, nové věci, přivýdělek k vysoké, to se hodí. A tak jsem u NEXTu začala. Po necelém roce mi byla nabídnuta práce na pozici office manažera. Ani minutu jsem neváhala, protože jsem se v této oblasti našla. Práce s lidmi, v úžasném kolektivu, práce, která mě baví, to je přesně to, co jsem hledala.

Objevila jsi v sobě s příchodem do naší kanceláře nějaké vlastnosti, o nichž jsi neměla tušení?

Jednu určitě ano. Nevím, zda to patří mezi ty dobré vlastnosti, ale asi jsem tak trochu workoholik. Nikdy jsem si to nepřipouštěla, protože jsem to viděla u svých rodičů a sestry, ale asi to máme v rodině.

Někdy si lidé myslí, že asistentka musí umět dobře psát na počítači, maximálně ještě pečovat o klienta. Tvá práce toho ale obnáší mnohem více. Můžeš nám to pro představu shrnout?

Jako office manažerka mám na starosti chod celé centrály. To znamená i zajištění recepčních, komunikaci s dodavateli služeb od úklidu, až po dodavatele kancelářských potřeb. Do poloviny tohoto roku jsem měla na starosti i zákaznickou linku-callcentrum, které nyní funguje v Pardubicích. Následně jsem sice o velkou část práce přišla, ale zároveň jsem získala zase práci jinou. A to v podobě správy kontaktů a leadů ze všech zdrojů. Jsem dnes na pozici asistentky vedení, což znamená, že dělám také některé věci pro finanční oddělení. Pokud firma pořádá nějaké akce, a že jich je mnoho, tak vypomáhám s organizací na místě a dbám, aby vše dobře probíhalo.

Co tě na tvé práci asistentky realitní kanceláře baví nejvíc?

Právě ten široký rozsah aktivit. Moje práce je různorodá a každý den přináší něco nového.

Jako office manažerka zaučuješ nové asistentky. Jak dlouho ti trvá, než zájemkyni odhadneš?

Odhadnout nové asistentky je občas dosti obtížné, protože na pohovoru vypadají většinou všichni dobře. Je potřeba více času, aby se tam dotyčná mohla projevit. I já jsem to tak na začátku měla. Takže pokud v zájemkyni o pozici asistentky vidím nějaký potenciál, dám ji šanci. Většinou se to ukáže dost brzy, zda na to má anebo ne.

Kdo naopak podle tebe být asistentkou nemůže?

Asi člověk, který nerad pracuje s lidmi, není komunikativní, je nespolehlivý, nedochvilný a negativní. Já mám pod sebou asistentky, na které se mohu spolehnout a které odvedou svoji práci bez problému.

Tvoje pozice může být v určitých situacích stresová, zvláště protože jsi téměř neustále ve styku s klienty. Jak Lea Filipová řeší krizové situace?

Když jsem na této pozici začínala, tak to tak stresující nebylo. Nyní se to občas stane, ale už vím, jak si s danou situací poradit či mě moji kolegové podpoří či pomůžou. Jak už jsem zmiňovala, jsme skvělý tým.

Jak se odreagováváš od problémů?

Vzhledem k tomu, že jsem skoro celý den v kontaktu s lidmi, tak se občas odreagovávám tím, že se jdu sama projít se sluchátky v uších, zaběhat si, něco vařím nebo uklízím. Často také bývám s rodinou na chatě. Na druhou stranu mám ráda i posezení s přáteli u dobrého jídla a pití. Každá situace potřebuje své, někdy chci být sama a někdy zase ve společnosti.

Dovedeš si představit sebe na jiné pracovní pozici, třeba na místě makléře?

To je otázka, kterou slýchám docela často. V tuto chvíli říkám určitě ne. Svoji práci a lidi v ní mám vážně moc ráda a je to součást mého života. Práce makléře má své plusy i mínusy. Dřív jsem viděla jejich práci jako jednoduchou, ale za těch pár let v realitách vidím, že je to velmi náročné povolání a nemůže ho dělat každý. Ale abych se vrátila k dané otázce, život mě naučil nikdy neříkat nikdy, takže kdo ví, co bude dál.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT